انجمن بیماران التهاب روده(کرون و کولیت)

انجمن IBD ایران
انجمن بیماران التهاب روده(کرون و کولیت)

با عنایت به افزایش آمار بیماران مبتلا به التهاب روده(کرون و کولیت) در کشور و عدم آشنایی و برخورد صحیح با این بیماری و همچنین ضعیف بودن اخبار و اطلاع رسانی در خصوص بیماری های التهاب روده این انجمن به صورت مجازی در فضای نت جهت افزایش آگاهی و شیوه صحیح مقابله با این بیماری راه اندازی شد. این انجمن به صورت مجازی بوده و تمامی اخبار و اطلاعات در خصوص بیماری و همچنین بهترین و موثرترین راه ها جهت کنترل و بهبودی این بیماری را منعکس خواهد کرد.

  • ۰
  • ۰

New treatment

روش جدید برای درمان بیماری های التهابی روده (کرون و کولیت اولسروز)


محققان و پژوهشگران موسسه تحقیقاتی روماتولوژی و بیماری های گوارشی دانشگاه آکسفورد موفق به کشف عاملی شدند که مانع از اثرگذاری داروهای anti-TNF بر روی بیماران IBD می شود. آنها با بررسی ٤٠ درصد از بیمارانی که به داروهای anti-TNF پاسخ نمی دهند به این نتیجه رسیدند که بیماران التهابی روده میزان بیشتری از پروتئین OSM (یک پروتئین مرتبط با التهاب) را در روده خود دارند. همچنین آن دسته از بیمارانی که میزان غلظت پروتئین OSM روده آنها بیشتر از سایر بیماران است ضعیف ترین پاسخ را به داروهای مربوطه نشان می دهند. این بررسی نشان می دهد که مسدود کردن پروتئین OSM می تواند یک درمان جایگزین موفق برای بیماری IBD باشد که اقدامات لازم برای اجرای این روش فوق العاده در حال انجام است.

درمان anti-TNF یک روش درمانی پر هزینه است که روی برخی از بیماران به خوبی پاسخ نمی دهد. لازم به ذکر است داروهای anti-TNF شامل داروهایی با نام تجاری (رمیکید، هیومیرا و سینورا) می باشد.


انجمن IBD ایران

www.iranibd.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی